Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
7dni
  STRONA GŁÓWNA »

Kia Picanto
powiększ tekst: A A A

2011-05-19 15:54:56

Pierwsza generacja modelu ujrzała światło dzienne w 2004 r. Było to pierwsze auto w historii Kia w segmencie A - małych miejskich aut. W 2011 r. doczekaliśmy się zupełnie nowego modelu – projekt został powierzony zespołowi, na czele którego stanął Peter Schreyder

SILNIK

Do wyboru mamy trzy silniki benzynowe - 1.0, 1.2 i 1.0 z fabryczną instalacją gazową. Silniki o pojemności 998 cm3 posiadają trzy cylindry, natomiast najmocniejsza jednostka 1248 cm3 ma ich cztery.
Testowany przez nas egzemplarz wyposażony jest w benzynowy litrowy silnik, który generuje moc 69 KM, zaś maksymalny moment obrotowy, jaki może osiągnąć to 95 Nm. Spalanie silnika 1.0 MPI kształtuje się na poziomie 5,4 l w trybie miejskim, na trasie Picanto spali natomiast ok. 3,6 l benzyny. Jeszcze oszczędniejsza jest jednostka fabrycznie wyposażona w instalację LPG.

ZAWIESZENIE

Tradycyjna, prosta konstrukcja – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Kia stawia na proste, sprawdzone rozwiązania – dzięki temu otrzymujemy gwarancję na siedem lat lub 150 000 km. Zawieszenie pracuje zaskakująco dobrze, nie spodziewałem się „cudów” po malutkim miejskim samochodzie ważącym niespełna 900 kg, ale jestem mile zaskoczony. Hamulce działają wyśmienicie – z przodu na ten efekt pracują tarcze hamulcowe, z tyłu – bębny (w opcji z ESC – tarcze hamulcowe pojawią się również na tylnej osi). Pojazd porusza się na oponach 165/60R14, w wyposażeniu opcjonalnym znajdziemy również 15-calowe felgi aluminiowe.

WNĘTRZE

Dotarliśmy do gwoździa programu – wyposażenie Picanto w wersji XL zasługuje na podziw. Na liście znajdziemy: poduszki powietrzne przednie, boczne oraz pełnowymiarowe kurtyny boczne dla pasażerów zarówno z przodu jak i tych na tylnej kanapie. Jest coś co mnie zaskoczyło – ten „miejski maluch” został wyposażony również w poduszkę kolanową – otwiera się pod kierownicą, chroniąc nasze kolana w razie kolizji. Taką poduszkę mogliśmy spotkać dotychczas tylko w bardzo drogich samochodach klasy premium . O nasz komfort dbają również elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne (są również elektrycznie składane, posiadają kierunkowskazy w technologii LED), elektrycznie sterowane szyby czy sterowanie radiem z koła skórzanej kierownicy, nie dziwi również obecność automatycznej klimatyzacji. Radio posiada możliwość odtwarzania płyt CD oraz plików MP3, funkcja Bluetooth sterowana z kierownicy pozwala na prowadzenie rozmów telefonicznych podczas jazdy. Od dawna Kia stosuje również w swoich samochodach gniazdo do Ipoda czy Iphona – z nich również możemy odtwarzać swoje ulubione kawałki. Nowością w najmniejszym miejskim segmencie – jest zastosowanie systemu „inteligentny kluczyk”, pojazd uruchamiany jest przyciskiem engine start&stop, aby to zrobić musimy mieć przy sobie (w kieszeni kurtki, czy torebce) specjalną kartę, jeżeli nie będzie jej w pojeździe – nie odpalimy samochodu. Warto odnotować iż Picanto posiada podgrzewane elektrycznie fotele i uwaga – kierownicę!

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Długość pojazdu wynosi 3,6 m, szerokość to blisko 1,6 m zaś wysokość niespełna 1,5 m. Tak kompaktowe wymiary pozwoliły projektantom stworzyć bardzo przestronne i wygodne auto.

Światła do jazdy dziennej czy światła stop w technologii LED to miły akcent mający wpływ jednocześnie na nasze bezpieczeństwo jak i ochronę środowiska. W tym miejscu chciałbym wspomnieć o bagażniku – ma symboliczny rozmiar 200 l, ale możemy go powiększyć po złożeniu tylnej kanapy do 918 l. Moim zdaniem Picanto jest bardzo dojrzałą konstrukcją – trwałą, prostą. Sami możemy wykonać podstawowe naprawy, a wymiana żarówki nie wymaga wizyty w serwisie i rozebrania połowy samochodu. Użytkowanie auta będzie przyjemnością dzięki licznym systemom elektronicznym – nieczęsto spotykamy przecież system wspomagający ruszanie pod wzniesienia, stabilizację toru jazdy, kontrolę trakcji, czy podgrzewaną kierownicę.

Testowany egzemplarz to najbogatsza wersja wyposażenia XL z silnikiem 1.0 MPI kosztująca 45 tys. 790 zł. Najtańsze Picanto możemy kupić już za 29 tys. 990 zł.
Auto do testu dostarczył salon Kia - Plajeda, ul. Kielecka 67 w Radomiu.

ADAM SOWIŃSKI
 




POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:

Hyundai i30
Peugeot 3008, wszechmogący?
Kia Picanto
jwk
strony internetowe Radom strony internetowe Radom

  FORUM  
7dni.radom.pl | 2013.07.17, 20:36:46
7dni.radom.pl | 2013.06.23, 09:43:08
7dni.radom.pl | 2013.05.08, 08:55:25
7dni.radom.pl | 2013.05.06, 21:32:41
7dni.radom.pl | 2013.01.28, 08:29:02
  FOTORELACJE  
  RÓWNY TYDZIEŃ  
  • (dedykowane radomianom, którzy codziennie dojeżdżają pociągiem do pracy i właśnie dowiedzieli się, że linia kolejowa do Warszawy zostanie zmodernizowana najwcześniej w 2020 roku)...
  • Trzeba powiedzieć, że rządzący miastem w kampanii mają pod górkę, a już prezydent w szczególności. Za cztery lata przed wyborami trzeba będzie coś z tym zrobić, coś wymyślić, bo teraz...
  • Jako że do lekarza chadzam bardzo rzadko (i modlę się, by tak zostało), każdy kontakt z polską służbą zdrowia jest dla mnie niezwykłą, ożywczą (intelektualnie) niespodzianką. Inni nazwaliby to może...
  Fitness  

Ćwiczenia na nogi


Zawsze marzyłaś o szczupłych nogach? To nie takie trudne Ćwiczenia na zgrabne nogi pozwolą ci je wymodelować

Ćwiczenia na brzuch


Zobacz jak zadbać o płaski brzuch, pozbyć się tłuszczyku i wypracować idealną talię

Ćwiczenia na pośladki


Ładna pupa gwiazd filmowych to zasługa ćwiczeń. Chcesz pochwalić się kształtnymi pośladkami? Zacznij ćwiczyć




 

7 dni Radom:
redakcja
polityka prywatności
regulamin
dystrybucja
kontakt
reklama
 

nasz adres:

ul. Akademicka 5
26-600 Radom

nasze telefony:
dział reklamy: (48) 360 25 25
fax: (48) 360 25 25
tel kom.:517 917 633
biuro: (48) 385 05 77



napisz do nas:
reklama@7dni.radom.pl
redakcja@7dni.radom.pl
 
  Copyright © 2011 serwis 7dni.radom.pl
Projekt i wykonanie: